mariajansson

can you read my mind?

forsta rapporteringen.

Publicerad 2009-09-15 20:40:32 i Allmänt,

hej allihopa!
nu har jag anlandt till staterna.
det ar sjukt varmt och det kanns som jag bor pa ett hotell.
hoppas ni orkar lasa aven om jag inte har alla bokstaverna med prickar over.

okej jag vet inte riktigt vart jag ska borja.
jag landade i houston igar kl tva amerikans tid, alltsa typ vid nio svensk tid.
och det forsta jag ser ar folk som star och vantar pa att skjutsa folk med rullstolar fran planet till bagaget.
jag tankte att det var till for gamla manniskor. men sen nar jag sag hur breda rullstolarna var fattade jag att det var till for tjoka manniskor som inte orkar att ga. rullstolarna var dubbelt sa breda som dom vi har i sverige.

sen fick jag sta i ko for typ passkontroll i en och en halv timma.
inte jatte kul. men jag hade ganska kul for mig sjalv at alla asiater, dom verkade tydligen vara vattskramda for svininfluemnsan. for typ massor av asiater ( endast asiater) hade munskydd pa sig.
haha det hade jag kul at.

sen sa hamtade dom upp mig familjen jag ska bo hos alltsa.
det var kul att traffa dom igen.\
bara att det ar svart att byta sprak sa tvart.
men det gick bra dom ar huuur trevliga och gastvanliga som helst.
dom tyckte jag var knapp nar jag ville aka och kopa lakan, for jag hade inte fatt med mig mina egna.
det var typ det konstigaste dom hade hort. man tar aldrig med sig egna lakan nagonstans har. minga handukar ar ocksa overflodiga har.

det ar sjukt varmt har ocksa, igar var det en sval dag och da var det kanske 29 grader och idag ar det ganska kallt och det ar vall 25 grader kanske, och luftfuktigheten ar helt sjuk.

igar fick jag ocksa traffa massor av dom ungdomarna i den kyrkan dar jag kommer vara.
det var jatte kul, alla ar sjukt trevliga och jatte pratsamma. det var sa kul.
jag kommer nog att trivas.
dom alskade nar jag pratade svenska, helt farcinerade over att jag kan ett annat sprak. haha.

sa idag sa sov jag lange.
sen gick jag upp tog en springtur runt omradet. husen ar sa sjukt fina. sa fort jag far en kamera ska jag ladda upp bilder.
sen kom jag tillbaka och tankte att det kan ju vara skont att bada lite sa jag badade i poolen som dom har pa sin baksida, naaajs.
sa nu jobbar foreldrarna och barnen ar i skolan sa nu sitter jag bara och chillar.

vad kvallen har att erbjuda vet jag inte an.
vi kanske skulle till wallmart och kopa mig en kamera.
jatack!

ja det ar vall vad som har hant, hittils.
jag uppdaterar snart igen!

pusss!

Kommentarer

Postat av: Amy pärj!!

Publicerad 2009-09-15 20:57:25

MARIA!!!!!

Vad roligt att du har kommit fram hel och ren :D

åååhhh, jag blir så hima avis när jag lyssnar på dina ord! Speciellt när jag hör hur varmt ni har det Halshugger Vilken tur att du verkar trivas, det är ju jätte viktigt :D

Jag kommer att följa din blogg med stora ögon, så var inte rädd att skriva mycket!

Du får också skaffa dig ett skype konto så att vi kan prata :D Det är gratis!

åååhhh ta hand om dig vännen!!! I miss you already! <3

Postat av: Erik T

Publicerad 2009-09-15 21:17:24

Tur att man inte är nå avundsjuk... suck :P

Postat av: Simon D

Publicerad 2009-09-15 21:32:59

Köp kamera snarast!

Postat av: Linda Bride

Publicerad 2009-09-15 21:50:52

Åh great att du är framme (great som man säger i staterna alltså :P)!

Jag har precis haft högläsning ur ditt blogginlägg för min man som g¨ått och blivit sjuk =( =) Tack för smset till "familjen", vi blev glada =) Bada pool åt mig också, jag älskar pool! :D Vi väntar med spänning på alla husbilder (vi har ju tänkt bo i ett sånt i san francisco senare i vårt liv) och nya blogginlägg! :D SAKNAR DIG!! KRAM! /Familjen Ps. sa jag att vi ska flytta in i centrum? Östra hamngatan i en superfin tvåa! Flyttar om bara två veckor tjihoo!! :D

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-09-16 12:49:22

Åhh! Gud så underbart det låter! ;D;D Pool, springa, varmt väder! Fantastiskt, jag blir avis!! NU gäller det att du fortsätter blogga som aldrig förr :D för jag är intresserad av ditt liv, lägg upp foton och allt! annars anlitar jag ne papparazzi som förföljer dig ;) haha

Puss lilla maria!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

mariajansson

21 år från jönnet. men bor numera i los angeles och volontärarbetar på dream center. lever livet och älskar det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela