mariajansson

can you read my mind?

basket upplevelse

Publicerad 2009-11-06 02:47:00 i Allmänt,

okej sa har ar mitt liv just nu,
jag vet aldrig var jag kommer att sluta min dag och hur resan dit kommer att se ut.

idag var en helt vanlig onsdag.
jag gick upp tidigt och akte med mark och duke till kyrkan for en vanlig dag.
sen nar dagen borjar lida mot sitt slut och jag tror att jag har upplevt allt den har dagen hade att erbjuda mig sa kommer jen in och meddelar att jag inte alls ska fa avsluta min dag i tv soffan med min amerekanska familj,
nej jag ska ga pa arets NBA match
houston rockets vs. l.a lakers

sa jag har inte mycket att saga om saken utan jag och kris satter oss helt enkelt i bilen och kar hela vagen in till houston for att uppleva min forsta NBA match.
det ar namligen sa att en av "min" familjs (min amerekanska familj som numera far vara substitut) narmaste vanner ar gammal nba spelare och numera houston rockets nyhetsreporter och sportskommentator fixade tva biljetter till matchen och gav dom till mig :)
sa hela resan in till houston fick kris forklara storheten i den kommande matchen.
det ar alltsa sa att lakers ar sjukligt bra och har en av nbas alldra basta spelare, kobe bryant.
jag visste inte det innan.
men jag visste en spelare och det var rockets egna yao ming.
den super gigantiskt langa kinesen!

han var ju naturligtvis skadad men jag fick se honom iaf :)


okej nar vi kom dit hittade vi matt bullard, han som fixade biljetterna at oss, han var pa live tv och vi fick titta pa det.
fick vi en rundtur backstage och fick ga in i deras omkladningsrum och vi gick forbi yao ming, han halsade pa oss :)
sen traffade vi matts gamla kompis som han spelade i nba med.
vi halsade pa honom och jag tyckte vall att det var ganska haftigt,
men sen sa kris att det var
hakeem olajuwon
han ar tydligen en legend och den basta spelaren rockets nagonsin har haft.
da blev det annu haftigare :)

sen var det match och det var den intensivaste matchen jag nagonsin sett!!
jag blev helt inne i spelet och det var en riktigt spannande match.
nar matchen slutade skillde det bara en endaste liten poang mellan lagen,
tyvvar sa lutade det at fel hall.
lakers lamnade som vinnare men jag var sjukt nojd med min upplevelse enda :D



okej jag var i rummet dar det hander,
omkladningsrummet!!






japp det var awsome!

mina aventyr fortsatter....

pusss.







Kommentarer

Postat av: erik t

Publicerad 2009-11-06 10:18:27

Ofattbart!...

Postat av: Simon D

Publicerad 2009-11-06 10:23:10

Asså, sjukt gött för dig!

Postat av: Lina

Publicerad 2009-11-06 16:41:02

Crazyness!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

mariajansson

21 år från jönnet. men bor numera i los angeles och volontärarbetar på dream center. lever livet och älskar det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela