mariajansson

can you read my mind?

ett trevligt synfel.

Publicerad 2009-03-26 20:02:11 i Allmänt,

igår var jag ju på synundersökning för första gången i mitt liv.
det var en spännande upplevelse.
dom kollade jätte länge och jag fick välja mellan grönt och rött, liggande streck och stående.
dom kollade till och med insidan på mina ögonlock, underligt.

sen fick jag mina linser också, eller jag fick prova ut vilka jag skulle ha.
jag ska få dom imorgon efter jag varit på lins-isättnings-kurs.
haha.

sen fick jag även veta en annan sak,
nämligen att jag, maria som trodde att min syn var bäst i världen, har ett synfel.
inget stort så men jag är lite översynt.
vilket betyder att jag spänner mina ögon muskler när jag läser och det leder till att jag inte kan läsa så länge utan att få huvudvärk eller ont i ögonen.
konstigt jag trodde ju att alla hade det så, men icke sa nicke maria har synfel.

och min första tanke när jag fick höra det var;
najs, nu ska jag hitta ett par riktigt snygga brillor.
jag dåg det alltså som ett litet glädjeämne.
always look on the bright side of life

kanske skulle jag ha ett par sånna ray ban glajer:




eller typ sånna här, svin snygga dunhill brills:




l-o-v-e love it :)

pusss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

mariajansson

21 år från jönnet. men bor numera i los angeles och volontärarbetar på dream center. lever livet och älskar det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela