mariajansson

can you read my mind?

jag var med i branden och fick en tapperhetsmedalj!!!!!

Publicerad 2008-07-12 12:18:32 i Allmänt,

gårdagen var den mest spännande dagen i mitt liv, mycket händelserik!!!!!
det började med att jag och lina vaknade, eller jag vaknade och lina sov vidare efter ett trött "gooooooodmooorgon."
jag åt frukost och satte på mig mina otroligt charmiga jobbarkläder.
sen tog jag bussen till jula och allt gick bra där hela dagen, tills brandlarmet börjar tjuta.
och jag fattar typ inte vad som händer utan står där med hela näravrna fulla med ouppackade trädgårdshandskar och bara kollar mig lite förvirrat omkring.
sen så går jag och kikar ut i affären och ser att hela huset är helt rökigt och bara några meter ifrån mig är det värsta elden!!!
jag får panik och börjar springa med alla andra mot uttgången, men när jag vänder mig om ser jag typ fem små barn och tre gamla tanter stå jätte nära elden alldelses för rädda för att springa där ifrån.
så jag vänder och springer tillbaka till dom och tar alla ungarna i famnen och gamlingarna + deras rullatorer på ryggen och springer genom den nu helt rökfyllda affären.
sen när jag kommer ut så har brandbilen kommit och alla ser mig när jag kommer ut med barnen och gammlingarna och alla applåderar och tycker att jag var sjukt grym och sen fick jag en tapperhetsmedalj av brandmännen och en fet löneförhöjning av jula + jobb efter sommaren.

eller så var det inte alls så utan när jag stog med trädgårdshanskarna i händerna börjar brandlarmet gå och alla börjar bara lugnt och sansat gå mot uttgången och efter några minuter kom brandkåren och då var det nått så häftigt som att typ luftsystemet var paj. men vi fick ju typ 10 min paus.
:)

egentligen var det händelserika och roliga på kvällen när sofia,lisa,klara,amy och michelle kom hit och mysade.
det var en lika bra kväll som alltid när vi leker.
vi åt våfflor, kladdkaka, chips och godis tills vi nästan spydde och lekte michelles älskade lapplek och satt ute och pratade på min balkong till tre.
tack brudar för kvällen :)

japp.
idag kommer mina kära päron hem en liten stund dom åker igen imorgon eftermiddag.
sen kanske jag ska till klara också :)

pusss.
 

Kommentarer

Postat av: Tessi

Publicerad 2008-07-12 13:11:09

aa precis :P fast blir ju godmorgon en annan gång ju ;P

aa jag vet :)

Postat av: ErikT

Publicerad 2008-07-12 14:29:42

Jag gick på det :D ler stort

Postat av: Lina

Publicerad 2008-07-13 15:02:33

haha hjälp jag tyckte du var superhäftig där ett tag, men moment over ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

mariajansson

21 år från jönnet. men bor numera i los angeles och volontärarbetar på dream center. lever livet och älskar det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela