mariajansson

can you read my mind?

göteborg.

Publicerad 2008-02-02 13:02:54 i Allmänt,

okej just nu suger det. jag har suttit här i typ en halv timme och skrivit om göteborgs resan. tror ni inte att min dator är CP och stänger ner programet så allt försvinner!
jag tror att jag just nu hatar min dator mest i hela världen!

jaja. göteborgsresan var iallafall mycket värd! vi åkte tillsammans med bild klassen.
först så var vi på studiebesök i en synagoga och en moske. det var väll rätt intressant...
men det bästa skulle komma.
efter vi hade varit på studiebesök fick vi typ fem timmars fritid på stan. dom timmarna resulterade i många fina fynd.
dom finaste fynden kom från min nya favorit affär MONKI. där skulle jag önska att jag fick jobba. jag skulle trivas så stört bra. dom har skit snygga och coola kläder och inredningen i affären är den snyggaste i mitt liv! jag skulle typ kunna bo där också.
sen så hittade vi en annan spännande affär med massor av tvålar och badbomber. när man kom in där luktade det som i himmlen. typ kanske. jag vet inte hur länge vi var där innen och bara gick omkring ock luktade på allt. jag har aldrig velat äta tvål så mycket som då i hela mitt liv. dom hade tvål som såg ut so chokladtårta. den luktade choklad och såg ut som choklad.
men efter ett tag fick vi gå där ifrån efter som att vi blev oroliga att vissa skulle ta tag i första bästa människa och dra in i ett mörkt hörn för barnförbjudna aktiviteter. jag vi påverkades olika av lukterna XD
när vi hade fyndat färdigt och slitit oss från dofterna skulle jag och klara försöka hitta ett apotek innan vi begav oss till göteborgoperan.
vi tänker att vi frågar oss fram så vi inte går vilse. så vi går fram till första bästa person.
-hej vet du vart apoteket ligger?
-sorry? i don´t understand.
-okej.bye.
okej tänkte vi sånt händer det var ju kul att vi råkade fråga en som inte pratar svenska.
vi frågar nästa bästa person
-hej vet du vart apoteket ligger?
-forlat jaaaag kamor inte fraon har. (med tyske eller möjligen dansk brytning)
-okej hahah
ahaha stört att vi fråga de två på raken som inte kan svenska. fråga tredje bästa berson
-hej vet du vart apoteket ligger?
-sorry? i don´t speak swidish.
-hahaha tanks hahaha¨
ofta den händer TRE gången på raken!
hahaha
sen när vi hade hittat apoteket begav vi oss till göteborgsoperan för rundvandring. vi hade världens goaste guide. och jag fick magont-förväntansfulla-lyckliga känslan i magen som jag får av teaterhus detta var en opera men kännslan kom endå. det var en jätte spännande rundtur och vi fick syn på två kända aniskten iaf.

sen kom föreställningen MY FAIR LADY som var helt underbar!
den var så ortoligt bra, jag önskar jag fick se den igen.
allt var så bra gjort musiken, scenografin, kostymerna, danserna och skådespeleriet
allt var jätte bra!!!
och man blev helt lycklig av den, man ville bara se mera!!

japp så efter den här kvällen så vet jag vad min dröm är iallafall.
jag vill också stå på en stor scen och spela teater, sjunga och dansa.
det ska jag göra en dag!

pusshej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

mariajansson

21 år från jönnet. men bor numera i los angeles och volontärarbetar på dream center. lever livet och älskar det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela