mariajansson

can you read my mind?

christer sjögren.

Publicerad 2008-02-13 00:47:33 i Allmänt,

nu har jag kommit hem till falun :) mycket skönt att vara här.

men nu måste jag ju bara nämna en liten sak som jag just fick se och som fick mina kräkreflexer att vakna till liv:
CHRISTER SJÖGREN som sjunger världens SÄMSTA LÅT
-I LOVE EUROPE!
vad är det för SKIT!
helt seriöst vart är melodifestivalen, sverige, ja eller musiken på väg när detta kallas musik.
jag har tre små synpunkter som jag vill få fram angående denna "låt":

1. musiken, texten. båda sakerna var ju så sjukt dåliga. men antagligen så sitter väll alla gammla tanter som är halv döva hemma och röstar efter som att dom inte har mycket annat att göra och efter som att "han ser ju så trevlig ut den där christer sjögren". texten är intetsägande efter som att det enda man kommer ihåg är några svaga kvinnor röster som sjunger orden "i love europe" helt utan inlevelse.

2. gubbfebern. christer sjögren typ 65 bast står stil och rör lite lamt på armarna medans fyra unga tjejer dansar runt honom i kort kort.

3. fjäsket. "i love europe" är bara fjäsk rakt igenom. det är ett sista försök att åter få vara med i eurovision. christer tror att genom att sjunga att vi är "one big family" så ska alla länder rösta på oss och vi kan åter få vara med i leken. fint tänkt christer men dom är inte döva eller blinda.
 
när man hör sån här crap så är det inte svårt att önska att man kunde vara lika elak och vass som alex schulman.
okej alltså inget ont mot christer som person men snälla SLUTA!

jag vet att jag är seg men jag hörde låten först nu.
men men falun är bara iaf ;)

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2008-02-13 11:05:52

haha! sååå rätt maria!

Postat av: Hanna

Publicerad 2008-02-13 18:46:16

Goo Maria !! helt rätt :D

Postat av: Erik ju!...

Publicerad 2008-02-14 11:23:18

En annan röstade 2 gånger på han :D haha ;P
Han gjorde bort sig så mkt så de va värt det ^^

Postat av: Sara

Publicerad 2008-02-19 10:10:21

Heeelt sant.. vart är Sverige på vääääg?? :S det är ju helt ofattbart

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

mariajansson

21 år från jönnet. men bor numera i los angeles och volontärarbetar på dream center. lever livet och älskar det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela